tisdag 18 mars 2008

Kattmat

God morgon!


Idag snodde jag grannkatternas kattmat. Deras familjer är i Tailand, och matte ställde ut en god portion i morse. Tyvärr han husse hindra mig från att äta upp allt.


En sväng under ladan för att käka lite fårlort, och så hittade jag en
härligt skitig hötuva.



Att dom skall ställa kattmaten så högt!



Heter man Einstein och står inför ett problem löser man det.



Mums!



Färsk mjölk!



Vaddå! Jag har inte gjort nåt.



Vad är det?



Men där är ju det andra fatet som stod på andra sidan nyss.



Varför flyttade husse på det?



Ja, ja, jag ska gå in, jag ska bara bajsa först. Ta det lugnt.



Och en liten sväng under ladan för efterrätten.



Kolla vad jag hittade!



Grr, nu dödar jag mitt byte.



Husse gick in? Nåja, jag ville också gå in efter 5 minuter.


Vi ses!


/Albert

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Albert!
Du var allt en tjuvaktig rackare! Har du skator bland dina anor? (Fast det är klart, hellre kattmat än fårbajs - om vi får välja.)
Men mest av allt är du ruskigt stilig - det är värst vad du växer!!! Hinner intellligensen med i svängarna?