fredag 14 mars 2008

Dyngstan - himlen på jorden (VARNING!)

.

.

Du som har bacillskräck skall hoppa över den här sidan.

.

.

.

.

ALLVAR!

.

.

.

.

.

VARNING ÄCKLIGT!
Fast lite mys också!

.

.

.

Är du med än? Du läser och tittar på bilder på egen risk!

.

.

Då sätter vi igång.

Idag prövade jag husses nerver.
Jag hittade världens största bajshög under ladan.
Det blev en förträfflig efterrätt!
Husse var inne på att försöka med Tabascotricket igen, men gav upp.
Så mycket Tabasco finns inte i Europa.

Men eftermiddagen började lugnt.
Häng med.


Det haglade lite efter lunch, så jag vände i dörren,


och lekte inne ett tag. Visst är jag gullig!

Men sen gick jag ut, okopplad som vanligt. (För det mesta.)


Det är här fåren håller till. (I bakgrunden "dyngstan", som Kalle, fåraherden säger. Kulorna på marken är lambajs från ifjol. Men där finns färskare vara också!


Titta vad jag har hittat!


Mums. Husse skvätte på Tabasco, men där "sket han lök" som dom brukar säga på västkusten när nånting inte funkar :). Jag åt ändå!


Baggens stia. Mera efterrätt. Mums!


Hönshuset. Ännu mer att mumsa på!


Lite sallad är nyttigt. Grönkål från i höstas.


Jag undrar varför husse skall ha ut mig i det här iskalla vattnet.


Brr. Det var inte alls lika kul som vanligt att gå på isen.


Oskyldig som en brud. Och mätt. För första gången faktiskt. Riktigt mätt.


Men lite lek orkar man.
Hur gör han för att ta sig upp?


Vart tog han vägen nu?


Där är han.


Mera isvatten. Gott för en töstig naturvetare, ja, men nä, nu får husse gå här och plaska själv.
Jag går i land.


Det här var skönare. Varmvatten! I badkaret i källaren.
Jag undrar om han tänker borsta tänderna på mig också?


Ganska mysigt!


Mmmmmm. Härligt att bli torkad.


Ren och fräsch! (Nåja, husse hoppade över tandborstningen.)


Det var det. En och en halv timmes äventyr är över.
Nu ska jag sova om jag får vara ifred.

Det var väl en perfekt förberedelse för våra hundvakter!
När husse och matte ska på SPAAA.

Senare på kvällen blev jag lite dålig i magen och bajsade (för första gången inne) tre högar i lillhusses rum. Det var säkert grönkålen.

Jag undrar hur matte och husse tänker lösa detta?
Dyngstan ligger på tomten och är inte inhägnad.

Spännande fortsättning följer!

Vi hörs!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hörru, Albert! Nu får du väl ändå skärpa dig! OK, att fårbajs och vad det nu är LUKTAR ljuvligt, men att ÄTA det hela... Våran gamla hund, som springer omkring i hundarnas himmel sedan många, många år, RULLADE SIG gärna i sådana där grejer(kobajs, halv- eller helruttna fiskar osv.), men där gick gränsen. Rätt åt dig, att du inte mådde så bra efteråt - faktiskt!!!
Men kram i alla fall, bara för att du är så gullig.
Doris och Gunnar

Anonym sa...

Hej Doris o Gunnar!
Kul att se er kommentera.
Ni vågade alltså titta på hela sidan. Modigt! Men det är klart ni har ju erfarenhet av oss hundar. Helrutten fisk verkar intressant. Var hittar man sån?

Anonym sa...

Albert, om du kommer till oss på landet i sommar ska vi försöka fixa några ruttna mörtar - bara för dig!