lördag 15 mars 2008

En lugn dag med matte

Hej!

I dag har det varit "lugnt", först promenad med morfar på stan. Han är lite gammal så man får ju ta det lite lugnt. Sen sprang jag på Elliot, brorsan, utanför apoteket. Gissar att våra flockledare tänker göra en massiv insats på maskfronten! Hur som helst, brorsan var sig lik. Lite större än jag är men fortfarande en hyvens kompis. Jag fick en varm slick mitt på nosen!

Väl hemma igen var morfar nåt slags vakt åt mig medan matte var ute i ladugården. Vi är ju lite bönder under den närmaste veckan. Gårdsfolket är i Thailand och fåren, hönsen, kattorna och alla blommor måste skötas om. Men de tycks inte tro att jag kan tillföra något hos fåren! ?Däremot gillar de när jag hjälper till att bära hem posten.

Hussarna har varit på fotbollscup hela dagen. I Bergvik. Lillhusse vaktade målet och vips hade hans lag vunnit finalen! Lillhusse är en fena på att stoppa bollar och tyvärr även mig när jag försöker hoppa upp i hans säng!

Matte passade också på att ta med mig upp på Bolleberget under eftermiddagen. Vi körde korta slingan....

Hon vill att jag ska bli en sprinter verkar det som. Och det kan ju vara bra med tanke på att hon behöver en hel del motion! Dagarna i ända sitter hon på nåt slags kontor och hänger!


Jag sov riktigt gott på kökströskeln mellan alla aktiviteter.


Och drömde om Tiger. Att vi äntligen hade slutit fred och kunde gadda ihop oss mot de andra katterna på gården!


Lillhusse berättade när han kom hem från cupen att lagkompisarna applåderat åt honom för att han hade gjort en så bra insats under cupen. Gissa om han var stolt!

I kväll ska jag titta på Melodifestivalen. Hoppas hon Perelli vinner. Hon verkar va en sån där som man skulle få hundgodis av nästan jämt!

/Albert

Inga kommentarer: