tisdag 11 mars 2008

1:a hundträffen

Tjena!

Idag har jag fått två nya kompisar. Först en liten ettårig Bichon Frisé, snabb som ögat, men lite för liten i min smak. Sedan en RIKTIG hund. En Golden Retriever vid namn Yoda (uttalas som jodå på bondska (Skeletmål)). Hon var ruskigt hårdhänt. Jag pep så att husse fick spader och var tvungen att ringa min kennelmatte och be om råd. Och det fick vi. Bra råd. Jag fick gå kopplad, och Yoda var lös. Då kunde jag inte trigga hennes jaktlust, och blev ganska tråkig för henne efter ett tag. Då kunde jag gå fram och nosa lite. Henne skall jag leka med igen.

Vi ses!


Jäklar vad snabb hon var!


Här får man ta det lugnt. Hon är ruskigt stark och kliver gärna med sina stora tassar på mig. Jag piper och lägger mig på rygg. Då lugnar hon sig.


Tomas och Yoda.

Inga kommentarer: