måndag 17 mars 2008

Hundfostran

Hej!
Idag väckte jag husse kl 5. Det var ju hans födelsedag! Lite kul ska han ju ha.
På förmiddan tog vi en rund bort till Kalle, fåraherden. Sedan åkte jag in till stan och kollade på X-tåget. (Husse glömde tyvärr kameran.) På eftermiddagen träffade jag Yoda igen. Nu hemma hos Tomas. Det blev hårda tag, men jag morrade tillbaka och bets. Kul. Men oj vad jag blev trött.


Jag är besatt av att äta gräs med vissa dofter.


Svanarna hojtar på Svansjön (= Nedre Herten).


Och där står husses gamla kanot. Jag undrar varför den heter Halvsöt. Det lär handla om ett misslyckat vinköp till G William-Olsson för länge sedan. Men det är historia. Jag är ju naturvetare och bryr mig därför inte så mycket om humaniora.


Vid fåraherdens koja. Ingen längtande vekhet där. Han är i Tailand. Matte är fåraherde nu.


Är jag söt eller är jag söt?


Färsk snö. Färska spår.


Får jag presentera: Yoda. Golden Retriever, 2 år.


Oj vad hon håller på. Jag smiter.


Inte kom jag långt. Det är bara att vika ner sig.


En fristad. Hon gillar inte att gå in på toaletten.


Vi är andfådda båda två av all kamp.


Hon är verkligen leksugen!


In på toa igen.


Sådär. Nu lugnade hon sig. Och jag också.
Fast strax igång igen!

Vi hörs,

Alfred

Inga kommentarer: