söndag 24 februari 2008

God 1:a Morgononen på Ricknäs!

Hej igen!


Första natten gick superbra.
Faktum är att jag nog var den som sov bäst.
Jag gnällde inte en enda gång på hela natten. Från c:a 23.00 till 06.30.
Matte sov med mig i "hundrummet". Hon i sängen och jag på fällen på golvet utanför buren.

Lillhusse hade ont i magen och var uppe och härjad med matte på natten, men jag tyckte det var lugnt, så jag sov.

Husse såg lite spänd ut när han kom ned med kameran i morse. Han hade vaknat 4 och haft lite svårt att somna om. Han borde faktiskt ta och relaxa lite!


I dag, söndag, har jag käkat som en häst och varit ute och kissat och bajsat i flera omgångar. Det finns så stora gräsmattor här! Det är läckert. Jag har faktiskt varit ända ned till sjön med husse (redan igår). Läskigt långt, säkert 75 meter!

Det är ju det där med bajsning. Jag har inte riktigt förstått hur man gör, måste jag erkänna. Jag menar, själva bajsandet är ju ingen konst - det gör man på gräsmattan, men vad gör man sen? Bajset är ju varmt och ryker lite inbjudande - hm...


Tiger är inte så förtjust, men jag tar det lite lugnt med honom. Han sov också hela natten fick jag veta i morse.


Runt det här äppelträdet fanns det en massa härliga gamla ruttna äpplen från i fjol. Jag begriper inte att husse plockar upp och slänger iväg dom! Dom var ju goda. En tallkvist som jag hittade var annars bland det godastre jag smakat.


Jag gillar inte riktigt valpburen än. Husse och matte får möblera om.
Vi får se...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag sitter på jobbet och det livar upp att se bilderna och läsa om vad som händer i Ricknäs!

SomHoK sa...

Kul!
Det är det som är meningen!