torsdag 15 januari 2009

En normal dag

Hej!

Äntligen lite snö!
Det gillar vi.


Husse praktiserar medveten närvaro idag.
Här skrapar han lacken på bilen...


medan jag tuggar lite på en marshallburk.
Så bar det iväg mot Hertsjö.
Efter att ha nästan ha krockat med en gubbe med rollator och sedan kört i diket och sedan fått hjälp att ta oss upp på vägen igen, tog vi en promenad i Hertsjöskogen, för att praktisera ännu mera medveten närvaro.

På tjuvberget. Här kan man se horrisonten flera meter bort.

Efter promenaden satt husse och hans kompis och snackade om den filosofiskt omöjliga fria viljan, eller nåt i den stilen. I det läget ville jag inte vara med längre. Jag ville hellre lattja med husets katt, men det ville inte katten! Efter att dom löst problemet (om den fria viljan alltså) kopplade husse mig (vilket givetvis inskränkte mina valmöjligheter, men som trots det var helt i linje med mina önskemål att avsluta filosoferandet) och tog med mig i bilen in till Bollnäs och ungdomsgården Gumpels. Lillhusse jobbar där. Han ville ha en chokladboll, så det var bara för husse att hosta upp en tjuga. (Han saknar ju fri vilja.)

Lillhusse jobbar på Gumpels. Här njuter han av att han just blivit 20 kronor rikare.

Nä nu vill jag inte skriva i bloggen mer.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: