onsdag 21 maj 2008

Efter valpkursen

Tjaba!
Idag har jag varit på valpkurs. Det var lite gå fint på stan, möta andra hundar, ligga och vänta med tålamod, konsten att lyfta en hund på ett bra sätt. Det var coolt! Inga problem.
På slutet av kursen var det lite teorigenomgång för hussar och mattar. Det var hejdlöst tråkigt. Jag grävde en grop och Egon min brorsa skällde nästan hela tiden.
Men EFTERÅT. Då fick vi leka.
Kuuuuuuul!



Fråga 1: Vem är vem?


Fråga 2: Få se nu, är det där Egon?


Fråga 3: Vem leder?


Fråga 4: Brottningsmästare är?

Egon och jag totallurade våra ägare.
När vi lekt klart kopplade dom fel hund!
Vaff, vaff, vaff! (Det betyder Ha, ha, ha!)
Det tog säkert 10 minuter med undersökning och diskussion innan dom fick ordning på vem som var vem.
Vi var trötta och slaka som två golden retrievers som lekt i en halvtimme :) och därmed lite olika oss själva båda två.
Sedan sov vi som stockar i bilen på hemvägen.
Husse matte och lillhusse var inte säkra förrän jag gick in i lillhusses rum och visade vilket fotbollslag som är bäst i världen.
(Snodde lillhusses arsenalmärke som jag brukar göra :).

Hej och hå, så det kan gå.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: